Agentura STUDENT
Pavel Bláhovec
Zadarmo v Google play
Nainstalovat

Jak napsat inzerát

Inzerce pracovního místa je velmi důležitou součástí výběru nového kolegy. Znění inzerátu může výrazně ovlivnit úspěšnost náboru. Na následujících řádcích jsme krátce shrnuli několik základních rad, které mohou zvýšit kvalitu inzerce.

  1. Nadpis
    Nadpis inzerátu by měl vystihnout náplň práce v několika málo slovech. Je velký rozdíl v titulku pracovní pozice „Prodavač/ka“ nebo „Prodejní asistent/ka – Praha Chodov – 130,- Kč/hod hrubého“. Jedná se v podstatě o reklamní slogan, který poutá pozornost. Kandidát se právě dle titulku pozice rozhoduje, zda na nabídku klikne a bude číst dál.
     
  2. Popis náplně práce
    Popis náplně práce by měl být stručný ale velmi výstižný. Některé společnosti mají k dispozici podrobný popis pracovního místa, který vystihuje vše, co pracovníka může i nemusí během pracovního dne potkat. Je dobré vybrat 5 – 8 klíčových bodů, které jsou pro pracovní pozici stěžejní, a ty následně uvést v inzerátu.
     
  3. Požadavky na pracovní pozici
    Ve výčtu požadavků je důležité rozlišit stěžejní vlastnosti, bez kterých kandidát danou práci nemůže vykonávat. Například v nadnárodní společnosti, kde nadřízený pracovníka hovoří pouze anglicky je nutné, aby kandidát uměl anglicky na komunikativní úrovni. V tomto případě je dobré uvést například „AJ na velmi dobré úrovni – každodenní komunikace“.
    Stěžejní vlastnosti je dobré i vizuálně oddělit od požadavků, které kandidátovi poskytnou ve výběrovém řízení výhodu.
    Uvádění vlastností jako je dochvilnost, loajalita, pečlivost a další není třeba uvádět vždy – většinou se s nimi počítá a v inzerátu to jen zabírá místo a odvádí pozornost od důležitých informací. Například uvedení nutnosti týmového hráče je na místě ve chvíli, kdy má být kandidát v úzkém kontaktu s týmem kolegů.
     
  4. Mzda
    V dnešních dnech jsou pracovní nabídky vysoce konkurenční. Ještě před několika lety bylo běžnou praxí mzdu v inzerátu neuvádět. V dnešních dnech, kdy je na trhu velmi málo volné pracovní síly je konkurenční výhodou mzdu alespoň orientačně uvádět. Mzda by měla být uvedena vždy v hrubém. Čistá mzda je zavádějící – 5 různých zaměstnanců může při stejné hrubé mzdě dosáhnout zcela jiných čistých mezd. Je také vhodné uvádět další peněžní i nepeněžní benefity, pokud jsou nabízeny.
     
  5. Požadavek na zaslání CV nebo motivačního dopisu a kontaktní údaje
    U každé nabídky by mělo být uvedeno, zda je požadován životopis, motivační dopis nebo další podklady a zároveň informace o možnostech předání těchto podkladů. Nejčastější je zaslání prostřednictvím odpovědního formuláře nebo přímo na mail příslušného personalisty. Určitě není třeba vyhýbat se uvedení telefonního kontaktu.
     
  6. Vše musí být věcné
    Veškeré informace v inzerátu by měly být věcné a pravdivé.
    Zároveň je v dnešní době moderní přímo oslovovat potenciální kandidáty. Například místo klasického „Požadujeme:“ je možné uvést „Co od Vás očkáváme:“. Inzerátu většinou neuškodí ani krátké představení společnosti, která pozici nabízí. Stačí jedna věta – například: „Jsme IT společností s dlouholetou praxí na trhu a do našeho týmu hledáme….“.
cgq3l746kqvg6gti0famfl81a1